Mijn stage in Kenia

de eerste (werk)week

en we zijn terug met weer een nieuw verhaaltje voor het slapen gaan (of lunch ofzo, ligt eraan hoe laat je dit leest)

De eerste werk-week is al weer bijna voorbij en Stefan en ik hebben hier HEEL hard gewerkt (echt waar) (nee is geen grapje) (NIETTES! WE LUIEREN NIET!!)

eenmaal hier aangekomen waren we er achter gekomen dat veel van de documentatie: niet klopt, oncompleet is, slecht is geschreven, etc.

het merendeel van de netwerk-kabels verkeerd was aangesloten, onze laptops amper werkte (die van mij in ieder geval), en onze buddies next to nothing afweten van netwerken.

Stefan en ik hebben dus eerst alle kabels vervangen/gerepareerd. nu hebben alle computers hier internet (eerst waren het maar 6)

de dag erna had ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd (wat wonderen deed) en hebben stefan en ik een beetje de documentatie nagekeken. ook heb ik het mezelf opgnomen onze buddies een beetje networking te leren.

het is de bedoeling dat we volgende week naar verschilende scholen gaan om daar te inventariseren, misschien computers te repareren, en om een contract uit te leggen tussen die scholen en ons ICC (information & communication centre) (intercontinental center) (de service-desk) (de plek waar idioten naar kunnen bellen als ze niet weten hoe ze hun computer niet opnieuw op kunnen starten).

in het huisje is alles redelijk rustig. we nemen beurten om wie moet koken (morgen is het de beurt van Rachel en mij) en gisteren (donderdag) waren we uit eten gegaan omdat het bouwteam terugkwam (daar gaan we ook niet meer heen... balletent)

voor de rest is de stroom bijna elke dag (behalve woensdag) wel een keer uitgevallen, dus ik heb het 500+ bladzijden boek dat ik heb meegenomen al uitgelezen :P

voor de rest zijn we veel spelletjes aan het doen (pesten, duzenden, jambo (ofso), duzenden)

ook laura is weer helemaal de oude (denk ik) en de sfeer is weer hartstikke gezellig in het huisje

stefan en rick hebben het voor hun rekening genomen om 24/7 hans teeuwen na te zitten doen dus dat begint wel een beetje irritant te worden (na 437 keer is de humor er wel een beetje van af)

nou dat was het wel zo'n beetje voor vandaag...

wil je weten hoe het verder gaat

kijk dan, naar de volgende aflevering van... *dramatische muziek* mijn stage in Kenia

Reacties

Reacties

Tante Hanny

Ha die Mick,
Nou, zo te horen hebben jullie genoeg te doen daar, en schieten ze daar echt wat op met jullie kennis. En dat het gezellig is, is natuurlijk ook heel belangrijk. Wat gaan jullie koken? En waar kopen jullie de spullen,want geen appiehappie daar natuurlijk? Op de markt of zo? Ben heel benieuwd naar je verdere belevenissen. Veel groeten van de hele familie hier,
Hanny

Ine

Hoi Mick

goh, ik ben serieus onder de indruk.....
goed bezig jullie.
ga zo door :)

super dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar en fijn dat Laura weer opgeknapt is.

Hebben jullie de weekenden vrij of staat er dan ook iets op het programma?

groetjes Ine

Ine

OH ja Mick........

Heb je al gekeken of je Skype of MSM kan installeren of dat dat werkt.
Kunnen we een keer live schrijven of praten.

xx Ine

oma

hallo,Mick,Je weet dat ik niet zo;n held ben op de computer maar ik kan wel al jullie belevenissen volgen.Nu probeer ik een mailtje te sturen en hoop maar dat het goed lukt.zote lezen maken jullie het daar wel .heel veel groeten van Opa en oma.

Hanny en Rob

Hoi Mick,

Jullie zijn goed bezig.
Ben benieuwd of ze jullie over drie maanden wel laten gaan ;-)

groetjes Rob en Hanny

Mandy

Joooo Lozer!!
Hahahha mick moet hard werken XD
is het nu geen tijd om naar huis te komen aangezien je zoveel moet doen XD
(zijn die mensen ook zo idioot dat als je zegt muis naar rechter bovenhoek ze dat ook serieus letterlijk opvatten) lijkt me wel vet...
Owjaa Pas op voor Olifanten,, want.....

1.2.3. Zet je beste beste beentje voor, zing het laag en luid in koor, stampen wij voorbij ga dan gauw opzij..... TOEETTTTTTTTTT want een olifant loopt door :D

Berta

Hé gezellig geschreven, Mick!
Wat fijn dat jullie je toch wel erg nuttig hebben kunnen maken met die aansluitingen enzo..
Jullie hebben het dit weekend vast heel gezellig met zo'n groep jongelui bij elkaar.
En nu óp naar de nieuwe week, met weer nieuwe dingen en uitdagingen!
Héél véél succes en we horen weer graag wat van jullie!

groetjes Berta en Frans

Ine

he maat
Hoe is het? fijn weekend gehad.
Wij hebben onze laatste dingetjes van de verbouwing achter de rug. (Alex heeft de electriciteit en kabels aangesloten, finishing touch in de huiskamer (grote plant) en de zolder is uitgemest. pfffft. voorlopig zijn we weer klaar.
We hebben vandaag een etentje gehad met Angelique Tinus Hanny en Rob bij ons thuis. Papa had heerlijk gekookt. Het was weer erg gezellig. Iedereen volgt je blog op de voet. Hielke (vriend van Anieke) zit nu ook voor een half jaar in het buitenland.
Guus en Sien hebben vandaag een optreden gedaan in het rad. Alleen Tim kon gaan kijken.

Jullie gaan deze week op locatie kijken en werken. Wij zijn erg benieuwd naar jullie indrukken en ervaringen.
Heel veel succes en maak er wat van!!!

groetjes en een dikke xx van Peter en Ine en de groeten van Tim (zo goed??)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!