Mijn stage in Kenia

het afgelopen weekend

Het afgelopen weekend was zeker een drukke.

we hadden samen met de bouw-dammers, en hun buddies (eigenlijk onze buddies ook... maar die

kwamen niet) afgesproken om naar het zwembad, en daarna naar Riverside, de lokale dansclub

te gaan.

het zwemmen was wel leuk.

de buddies van de bouw-dammers sprongen gelijk het waten in, en konden zwemmen... (als je

het zwemmen kunt noemen)... ze gingen met ongeveer 0,3 meter per uur vooruit... en in de

tussentijd werd iedereen in het zwembad door hun natgespettertd :P het was best een vreemde

manier van zwemmen.

wij daarintegen, hadden een bal meegenomen :D dus het was vooral over (vooral tegen anderen

aan) gooien.

op een gegeven moment kwam Chris (onze favoriete canadees) ook langs, en deed ook mee met

gooien... hij was alleen iets minder aggresief dan wij waren :P

na ongeveer een uur zwemmen kwam Peter (een van de lab-buddies) opdagen, en hebben we hem

overgehaald om ook het water in te duiken (we weten nou nog steeds niet of hij nou betaald

heeft of niet...)

Rick probeerde hem nog watertrappelen aan te leren... maar dat was niet echt een enorm

succes, aangezien hij net alsof deed. (hij ging ergens staan waar hij nog net met zijn tenen

bij de bodem kon... daarna ging hij op en neer springen met zijn vingers in de lucht...

(POESSIE!!!)

rond half 6 droogde we ons-zelf af, en gingen we weer terug naar huis, om daar even snel te

douchen.

daarna gingen we lekker eten bij Flavours. (het plaatselijke (dure) (2 euro voor avondeten))

eettente om wat te knouwen te pakken. iedereen had op dat moment genoeg hongen om anderhalf

paard op te eten... dus waren we niet echt op ons nopjes toen we horen dat Peter (die ook

mee-ging) pas over een half uur aan zou komen (BAAAAARGH!!!)

toen hij (EINDELIJK!!) ook aan was gekomen (met z'n maat) konden we eindelijk gaan eten :D

toen we uiteindelijk vol zaten (duurde wel 3 uur!!) (nee hoor...)

(wel)

gingen we eerst even pinnen... en toen naar River-side!! :D
we hadden 3 taxi's besteld, aangezien we met 12 man aan het wachten waren om naar river-side te gaan... blijkbaar was de taxi-chauffeur echter oost-indisch doof. aangezien hij alleen verstaan had dat hij naar ons moest komen... naar river-side
dus er kwam een taxi aanzetten...
na 10 minuten wachten op een andere taxi hadden we zoiets van... jah ... fuckit!!
dus met zijn 12-en in een taxi!! :D
dit was best krap....
donny zat in zijn eentje voorin
laura, stefan, rachel, adriaan en rick zaten achterin
Peter, Tymo (zijn maat), Jelle, Johnatan, Muay (de buddies van het dam team) en ik zaten in de klep... (de klep was nog open... anders pastte het niet) >_<'
toen we daar aankwamen hadden we gepot (ieder 500 chilling (ongeveer 4 euro) en kregen we een krat bier (0,5 liter de fles) en 2 sinas (voor laura)
na een tijdje begon de dansvloer aardig vol te raken en daar gebeurde wat vermakelijke dingen... (hoe ze daar dansen... LOL!!)
aan de andere hand gebeurden er ook weer dingen die in nederland een gebroken neus (en meer) op zouden leveren
een vrouwke werd namelijk gesandwiched door 2 mannen, die haar tegelijkertijd bij d'r boezem en kruis zaten te graaien.
wij zaten dus best wel van '... wtf gebeurd daar nou... is da normaal hier!!?!'
toen we zagen dat dat normaal was, gingen wij ook gelijk de dansvloer op! :D (nee hoor... grapje)
(wel)
we zijn naderhand (na moed ingedronken te hebben (anderhalve liter)) toch de dansvloer opgegaan. waar we toch wel een beetje bij elkaar bleven (en met goede reden)
Laura en Rachel waren namelijk bijna gelijk het middelpunt van de aandacht, en een van ons heeft meerdere malen een iets te opdringerige danser opzij moeten trekken.
een paar uur (en liters bier) later hebben Peter en ik nog een potje gepooled (heb 'm geOWND!!) heeft Jelle nog een stoel gemold (WAAR HIJ NIET VOOR GAAT BETALEN) en was het weer ongeveer 3 uur
we hadden toen de taxi's gebeld (dit keer kwamen er twee) en naar het huisje gegaan.
toen we daar eenmaal aankwamen hadden we nog worstjes gebakken (bij gebrek aan shoarma) en daarna naar bed.
de volgende dag kwam iedereen er rond 12 uur uit... zo brak als de (scheldwoord)
ik was er rond half 9 ook al uit, omdat chris mij gebeld had dat hij rond 9 uur de sleutel van het ICC af zou komen geven.
toen hij rond half 10 (HOND!!) aankwam (en ik nog zo brak was als de nete) had ik sleutel aan een haakjes gehangen en weer terug naar bed.
gelukkig hadden we dag van te voren al boodschappen gedaan. dus konden we die dag lkkr relaxen ^^
dat deden we dus niet
de rest ging naar een opvang-tehuis voor weeskinderen. maar ik ging niet mee... want ik had nog was te doen.
die avond hadden we nog nasi gegeten (rachel en ik hadden gekookt) en gingen we (verassend genoeg) vroeg naar bed.
afgelopen week was niet zo heel erg interesant.
de lessen zijn begonnen, en stefan en ik kunnen hier amper (helemaal niet) ons werk doen aangezien ze het hele ICC hebben verbouwd en wij er niet meer bij passen.
ook hebben we gemerkt (en gehoord) (op veel protesteren van ons) dat ze toch maar lokaal gaan werken...
oftewel... DAT DOMEIN WAAR WIJ 2 MAANDEN AAN HET WERKEN ZIJN WORDT NIET EENS GEBRUIKT!!!!
stefan en ik zijn nu dus boos... want al het werk dat wij nu gedaan hebben is dus blijkbaar voor niets geweest... (als we hope niet krijgen omgepraat om dat ding toch te gaan gebruiken.)
een iets minder fijne week dus :P
hopelijk word het volgende week beter :(
nou dat was het dan wel weer
Mick, over and out.
P.S 2 MAANDEN VOORBIJ NU :D

oma

hoi Mick ,Heb je geen foto,s van die danspartij?Ik zou jou wel eens zien dansen.Pas maar goed op die meiden van jullie.Zo te horen zijn ze niet erg veilig bij die Keniaanse mannen.Jammer dat al jullie werk voor niets is geweest .hopelijk komt het toch nog goed.ik ga nu lekker buiten zitten .Het is hier prachtig weer,en we hebben al veel van die mooie dagen gehad.Groetjes Opa enoma.

Ine

Wat balen zo'n week. Al dat werk voor niets...........;(
Maar hou de moed erin.....misschien komt het toch nog goed. En jullie hebben nog een hoop andere nuttige dingen kunnen doen. Weten jullie al hoe het nu verder gaat met jullie werkplek?

We horen het wel weer......

Zorg dat je lekker bezig blijft en blijf lekker met z'n allen leuke dingen doen.

Volgende week een paar dagen naar Nairobi ......... een leuke en welkome afwisseling ...... even wat anders dan computers en lekker de vakantie plannen. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen.

Hier is alles ok.. Dit weekend wordt het mooi weer. lekker sporten, in de tuin zitten en bbq en dus.
Tim begint al te wennen aan zijn beugel en Peter is tot dinsdag vrij. Verder is er weinig nieuws in Elshout.

Een heel fijn weekend, de groeten aan iedereen en tot de volgende up-date.
xx Ine

Peter

Hoi maat,
Dit was voor jullie dus een week met leuke, maar ook minder leuke gebeurtenissen. Hte lijkt erop, uit jouw verhalen te lezen, dat jer een echte bierdrinker bent geworden. 4 euro voor een krat bier en 2 sinas. Het is nogal. Wel goed van jullie dat je die meiden constant in de gaten houdt, want het lijkt dat die Kenianen anders met respect omgaan dan wat wij gewend zijn.
Wel balen van dat domein, maar jullie hebben in ieder geval je best gedaan en dan is het aan de locals of ze er wel of geen gebruik van gaan maken.
Leuk om deze week naar Nairobi te gaan. Lekker de vakantie plannen en even er tussen uit. Als je weet hoe de vakantie eruit gaat zien, laat maar weer even iets horen.
Het gaat jullie allemaal goed en houd de moed er in.

Groetjes en een X Peter

Wies

Hey Mick,
Zijn er nog foto's van die ingeblikte stagiaires en buddies in die taxi? Dat lijkt me nou best leuk om te zien;-)
En vinden die Keniaase vrouwen het wel okay, als ze zo betast worden? Of kunnen ze er niet veel tegenin brengen?
Zo te zien ben je al goed aan het aftellen? Heb je nog genoeg te doen om je tijd daar te vullen, of ben je al klaar met je (nieuwe) opdracht? Misschien kun je de resterende tijd benutten om ze te overtuigen toch je domein te gebruiken; zorgen dat ze snappen dat de stekker toch echt in het stopcontact moet zitten om een PC werkend te krijgen (ofwel wat basale computerkennis) en anders kun je je altijd nog bekwamen in het zwemles geven aan de lokale bevolking... Hoe staat het eigenlijk met hun kennis van Windows en het Officepakket? Kunnen ze daar misschien nog wat bijgespijkerd worden? Geniet er nog even van en probeer je tijd nog een beetje nuttig te besteden, dat geeft in ieder geval meer voldoening achteraf. Zie alle gebeurtenissen maar als een ervaring opzich die je niet snel zult vergeten!

Wat ik me nou verder al een hele tijd afvraag: Krijgen jullie nou nog wat mee van het wereldnieuws en van al die onlusten in Noord Afrika of zijn jullie helemaal verstoken van het nieuws?
Alweer een hoop vragen waarop we waarschijnlijk niet echt antwoord krijgen ;-)
Veel plezier nog de komende weken en succes met je vakantieplanning; dat is in ieder geval een leuk vooruitzicht.

Groetjes Wies en de rest