Mijn stage in Kenia

toch maar weer een update

hallo allemaal en welkom bij weer een nieuwe update van (trommelgeroffel) MICK IN KENIA!!

ik zal maar bij vorige week beginnen (anders word het zo'n rommeltje)

de eerste paar dagen in het ICC waren relatief rustig. Stefan en ik hebben wat aan de server zitten rommelen om er een bepaalde service (WSUS) op te krijgen (zorgt voor automatische updates)

dit lukte in het eerste geval niet erg naar behoren, aangezien de server eerst moest synchroniseren (zorgen dat het gelijk staat met) de microsoft server op het internet.

voor die synchronisatie had het echter een stabiele internetconnectie nodig (een die niet uitvalt) (een die wij hier dus niet hebben)

elke keer dat het internet dan ook uitviel, konden wij die synchronisatie opnieuw beginnen (iets wat zoiezo al ongeveer 4 uur duurt)

dit was dus iets minder handig...

de volgende dag hadden we ook de hele tijd daaraan gezeten, en toen was het gelukkig wel gelukt na twee keer proberen.

de dag erna (woensdag) hadden we een meeting met Faith, om te gaan bespreken wat we de overige 5 weken hier nog gaan doen (aangezien ons initiele project af is)

we hebben besproken dat we nog naar een school zouden gaan (waarover straks meer), een hoop documentatie zouden schrijven en zouden meehelpen met het lesgeven van de studenten die hier over een paar weken komen. na dat alles moeten we ook nog ons final report schrijven, wat ongeveer 20 kantjes moet gaan worden. (Ineke zei ongeveer 75 maar dat vonden ze bij SASOL (gelukkig) iets te veel)

de komende tijd hebben we dus ook weer wat te doen.

de dag erop moestten we weer naar een meeting, maar dit keer was het een onverwachtte. toen we daar aankwamen bleek het te gaan over wat we de komende paar weken gaan doen (dejavu!!)

toen we daar hadden uitgelegd wat we nou van plan waren, kregen we de opdracht er een planning van te maken en die op te sturen. dat hebben we dus ook gedaan.

vrijdag hadden we een hele harde werk-dag geplanned. helaas kwam er van werken niet veel

ik kwam om ongeveer 8:15 aan op het ICC, zette de computer aan, checkte mijn mail, viel de stroom uit... en dat was het ongeveer.

erna kregen we nog een berichtje dat we naar het SASOL office moestten komen omdat er daar iets was met de computer (die wij dus moestten gaan repareren zonder stroom)

toen we daar aankwamen bleek dat de stekker er niet goed in zat...

hierna gingen we naar het lab-team, we hadden toch niets te doen zonder stroom.

hun zaten echter met hetzelfde dilemma... het enige wat ze die dag nog te doen hadden was administratief werk, en dat moest op de computer...

we kregen ook te horen dat de stroom waarschijnlijk pas rond 5 uur terug zou komen.

toen kregen we het iddee om met zijn allen naar het zwembad te gaan.

Faith (onze begeleider) was er niet op tegen, maar als de stroom terugwas voor 13:00 moestten we gewoon gaan werken.. dit vonden wij niet zo erg, dus wij zijn eerst naar de team-members van het lab-team gegaan om hun over te halen

dit was echter iets lastiger dan we hadden gadacht. de eerste twee (Jane en Peter) (spreek uit als pieter) (op kak-manier) waren allebei bang voor water

na veel overleg, en bijna elk excuus dat ze hadden te hebben neergeslagen hadden we ze toch overgehaald om mee te gaan

hierna was het de beurt aan onze buddy (Jimmy). hij was iets makkelijker te overtuigen. en daarna zijn we naar de overige twee buddies gegaan van het lab-team. die hadden er ook wel zin in. (onze laatste buddy was er niet)

toen we na 1 uur nog geen telefoontje gehad hadden, beldde we ze op om te zeggen dat wij nou vertrokken, en hoe laat hun kwamen

dat ging iets lastiger dan geplanned. twee van de buddies van het lab team gingen toch niet mee (namen ook niet op) en de andere kwamen pas een uurtje later

nou-ja... wij dus maar naar het zwembad vertrokken...

onderweg naar het zwembad kwamen we jimmy tegen op de fiets, en hij is met ons meegegaan.

na ongeveer een kwartiertje zwemmen was Jimmy er nog steeds niet ingeweest. dit vonden wij niet kunnen dus probeerde we hem over te halen er ook in te komen.

het wildde echter niet baten, dus besloten wij hem een handje te helpen... (muhahahah)

Jimmy had het echter in de smiezen en voordat wij ook maar binnen een straal van 10 meter konden komen had hij het hazenpad genomen

Stefan en Rick waren nog achter hem aan gegaan, maar veel nut had het niet echt.

even later kwamen Jane en Peter aan. ze bleken allebij niet te kunnen zwemmen (ook al zeiden ze van wel) dus dat moestte wij hun nog leren

Jane was de eerste die het water in durfde, en we hadden haar langzaam maar zeker de technieken uigelegd.

ze vond het water echter nog redelijk diep (het was 1 meter diep ongeveer) dus gingen we naar het kikkerbadje (ong 0,5 meter diep) om daar verder te gaan.

na heel wat overtuiging hadden we peter ook overgehaald om het kikkerbadje in te springen, op voorwaarde dat we bij hem bleven (ookal kon hij op z'n knieen staan/zitten)

we hadden ze een paar dingen geleerd, zoals met hun hoofd onder water gaan. de techniek voor de schoolslag (kikker, vliegtuig, potlood) (nee die benamingen hadden we niet gebruikt) en blijven drijven

na het eind van de dag ging het best lekker, maar we moestte weer gaan aangezien de tijd.

de dag erop was het ook een drukke dag

we hadden met peter en jane afgesproken om naar mzambani rock te gaan (ja de m hoort ervoor)

we hadden ook afgesproken om erheen te wandelen (bleh)

de wandeling opzich was niet zo heel erg.

ok we liepen 4 uur lang door de brandende zon... maar dat was ook maar het enige :)

toen we eindelijk bij de rots aankwamen (ong 150 m hoog) (schat ik) was het nog even trappetje op (die schommelde als een gek) (was best vet) en huppakee!

Rick en ik zijn nog bij de afgrond gaan wezen kijken (een stap verder en het was dag dag mick) (maar dat gunde ik jullie niet :) ) en we hebben nog een groeps-foto gemaakt daar.

we waren ongeveer een uurtje of 2 op die rots gebleven, en toen vonden we het weer welletjes en gingen we terug

er was echter een kortere route gevonden die liep over een soort padje dat gemaakt was door regenval (waterafvoer)

waar we niet op hadden gerekend echter, was dat het ging regenen, in andere woorden... dat padje veranderde in 5 minuten in een riviertje...

we hadden dus redelijk doorgelopen om niet al te nat geworden... dit was gruwelijk gefaalt... we waren allemaal door en door nat bij de tijd dat we bij zambani (het stadje) aankwamen en een taxi naar huis hadden geregeld.

eenmaal thuis hadden we snel gedouched (KOUD!!) (volgens rachel dan) en wat schone kleren aangetrokken, WANT! (trommelgeroffel) die avond gingen we lekker met zijn alle naar Bavaria!! (gejuich)

hier hadden: Stefan, Rick, Jelle, Donny en ik een kilo vlees met friet besteld... (flink wat vlees dus)

na ongeveer 2,5 uur wachten kregen we ongeveer een kilo vlees (en een halve kilo bot)
hierna nog ff snel een ijsje, en weer terug naar huis
de dag erop hadden we echt zondag gehouden... dat was in ieder geval de bedoeling...
ik heb samen met adriaan het huisje geveegt (niet dat dat niet nodig was) en stefan, rick en laura hadden de was gedaan (OP MIJN WASDAG!!!)
daarna wat boodschappen, en voor de rest een beetje lui gehangen
maandag gingen we weer naar een school om wat computers te repareren, dit was een stuk minder werk dan geplanned, omdat de meeste computers gewoon werktte, en de twee die kapot waren, ook niet meer geschikt waren voor reparatie.
dinsdag hebben we gewoon een beetje gewerkt aan de WSUS server, en heb ik het slechts geslapen sinds 3 maanden (mijn kussen rook naar een combi van hondenkots, vuilnisbelt en stefans voeten) (ja zo erg)
die had ik dus ook maar gelijk mijn bed uit gegooit...
volgende ochtend ook gelijk schoongemaakt xD
gisteren hadden we weer een beetje aan de server gerommeld. ik wildde eigenlijk deze update toen doen... maar toen viel de stroom uit :( (gelukkig had ik een back-up gemaakt) :D
nou-ja... dat was het wel weer zo'n beetje...
dus ik zie jullie wel over ong 1,5 maand :)

Ine

He maat
Wat zijn jullie toch goed bezig. 5 weken te vroeg klaar met jullie opdracht!
Daar hadden die Kenianen niet op gerekend..... op jullie Hollandse nijverheid (ahum)
Goed dat jullie nog een extra opdracht te doen hebben en dat lesgeven lijkt me ook ontzettend leuk om te doen. En daar leer je ontzettend veel van.

Deze stage heeft jullie al veel gebracht.........werken, voor jezelf en elkaar zorgen, zelfstandigheid noem maar op. We zijn ontzettend trots.

En ga vooral door met schrijven want dan kan hier de dag niet meer stuk als we weer nieuws hebben uit het verre Kenia.
Alle verhalen worden gelezen maar vooral die van jouw worden gelezen met een big smile op ons gezicht. We zien het al helemaal voor ons hoe jullie daar bezig zijn..... en die dingen die jullie meemaken .......die zwemles...........Laura die een huwelijks aanzoek krijgt van een bejaarde man........ en het verhaal van die taxi......We vinden het geweldig om dat allemaal te lezen.

Gisteren kwam er een brief binnen van het KW1 college dat jullie terug moeten komen voor een BPV-terugkommoment op maandag 11 april. Haha......wat denk je .........zouden ze een paar tickets opsturen om jullie even over te laten komen?? Ik zal voor de zekerheid maar even bellen voor het geval dat ze vergeten zijn dat jullie in Kenia zitten.

Je zal misschien wel denken.......hoe komt het dat ik al zo snel antwoord heb........IK BEN VANDAAG EEN DAGJE VRIJ!! .....Hoe is het mogelijk he.....Deze dag zit natuurlijk wel volgepland met een miljoen klusjes.......maar toch....het voelt best lekker zomaar een doordeweekse dag niet in de salon.

Lees je onze vragen nog uit de vorige reacties.....en krijgen we daar nog antwoord op???????? Ik ben benieuwd hoe "STILLE MAN" klinkt in het Keniaans.

Dit weekend moet het hier 20 graden worden. Heerlijk lekker buiten in de tuin rommelen en zitten.

gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend of moet je nu een stapel was wegwerken van twee weken?

groetjes werk ze en tot schrijfs
Ine

Peter

Hoi maat,

Wederom een prachtige story die je hebt geschreven. Het leest zo wel makkelijk weg. Kunnen jullie jezelf nog een beetje vermaken daar, of zien jullie ook verlangend uit naar een welverdiende vakantie? Die datum begint nu toch wel snel dichterbij te komen. Hier hebben we een heerlijk weekend achter de rug en de nieuwe buitenkeuken uitgeprobeerd.
Het is wel even wennen, maar tegen de tijd dat jij weer in Elshout bent zal ik het wel onder de knie hebben. Misschien dat we de eerste week van mei een paar daagjes weggaan, als Tim vakantie heeft. Dat laten we dan wel horen in een volgend verslag.
Oh ja, nog een tip.
WAS JE KUSSEN EEN KEERTJE VAKER UIT!!!!

Zo, dit was het weer voor vandaag.

Ik hoop weer snel iets van je te horen en een dikke knuffel van ons allemaal.