Mijn stage in Kenia

jubileum-update

Het is officieel.

Ik zit nu langer dan een maand in het (soms te) warme Afrika dus het is tijd voor... (trommelgeroffel)... DE EPISCHE GEWELDIGE MEGA UBER ULTRA-UPDATE!!! (yaaaayyy)

in deze update ga ik het (zoals in de gewone updates) hebben over de afgelopen week, maar ook over de afgelopen maand, wat ik van Kenia vind, hoe erg ik jullie allemaal mis etc. etc.

nou vorige week maandag was het weer eens een erg drukke *kuchkuch* dag. we hebben niet heel erg veel uit kunnen voeren, omdat er gewoon niets te doen was. de dag daarna daarintegen gingen we naar het plaatsje Sombe (spreek uit Zombee)

de eerste dag was alleen de rit ernaartoe. dit ging met de Matatu (een idiote bus waar minstens drie keer de aangeraden hoeveelheid passagiers in moet voordat de chaufeur ook maar denkt aan wegrijden.) dit busje was dus niet echt het toppunt van comfort. met een been tegen de stoel voor me geperst, en het andere in het gangpad, bovenop een handig geplaatste 30-kilo zak mais (ofso) (mijn been sliep binnen 30 minuten) had ik niet echt de rit van mijn leven.

eenmaal daar aangekomen (en nadat ik mijn been weer tot leven had gewekt) waren we naar ons 5-sterren hotel gelopen (een bed van 1,50 en een nachtkastje) om daar onze spullen te lozen.

eenmaal daar (en onze spullen in de kamers) vonden stefan en ik het een goed idee om een potje te gaan pesten. na iets van 40 potjes gespeeld te hebben vroegen we Chris (een canadese vrijwilliger voor degene die tijdens de vorige berichten lagen te slapen) om mee te doen met een paar potjes Black-Jack. na een paar potjes blackjack kwamen chris stefan en ik er achter dat we eigenlijk best wel een beetje (veel) trek hadden (Stefan niet... hij had HONGER)

we waren dus naar een plaatselijk restaurantje gegaan en hadden daar voor een euro gegeten en gedronken (gruwelijk duur dus!!)

toen we terugkwamen hadden we nog wat gekaart, wat gedronken, wat gekletst en toen gingen we naar bed.

het moest in ieder geval een bed voorstellen. ik zweer het! een block beton met een deurmat erop lag comfortabeler als dat geval... de klamboe (net voor muggen) had ook iets te grote gaten erin zitten (zo groot als een 5 euro biljet) dus die hielp ook niet echt...

de volgende ochtend werd ik om ongeveer 5 uur wakker (met ontiegelijk spierpijn.) het was ongeveer onmogelijk om weer te gaan slapen, dus had ik mijn mp4 gepakt en wat muziek geluisterd.

om 6 uur was ik dat onderand ook wel beu dus was ik opgestaan, aangekleed bla bla bla, en ging ik buiten muziek luisteren op een tuinstoel

het duurde niet erg lang voordat de rest van de IT-ers naar buiten kwam (de een wat levendiger als de ander) en gingen we ontbijten

het ontbijt was ook weer gruwelijk duur! het eten en drinken bij elkaar kostte gewoon 20 cent!! schandalig gewoon, ik ben ook maar een arme student!

na het (veel te dure) ontbijt zijn we naar de school gegaan om maar eens de handjes uit de mouwen te steken.

daar was alleen ook niet erg veel van gekomen >_<

het kwam er op neer dat het stroom agegraat van de school maar genoeg kracht had om drie computers tegelijk vaan stroom te voorzien, in andere woorden, we zaten met 6 man aan 3 computers te gelijk te werken, als 1 van die compututers dan gebruikt wordt voor documentatie, en de andere twee ge-herinstalleerd worden kun je oko alleen nog maar een beetje met je duim zitten spelen

aan het eind van de dag hadden we dus 6 computers gefixed (herinstalleren kon wel 3 uur duren!!) en gingen we naar de directeur van de school om te zeggen hoe goed werk we hadden geleverd. ze vond het blijkbaar heel wlat dat wel zonder lunch te eten hadden doorgewerkt en de school had daarom ons diner betaald =)

toen we terug bij ons hotel kwamen haalde stefan weer de kaarten tevoorschijn en gingen we weer een paar potjes pesten

toen kwam Hope (onze baas voor de slaapkoppen) met het geweldige nieuws... volgende dag om 5 uur ons bed uit...

na de gebruikelijke en voorspelbare NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! besloten stefan en ik om verder te gaan met kaarten...

ik had het op de een of andere manier voor elkaar te krijgen om onze team-mates (Jimmy, Hope en Damaris) mee te laten doen en we hebben ze toen geleerd hoe ze moeten pesten :P

dit ging bijna normaal, afgezien het feit dat een van onze team-members (Jimmy) aan de drugs was... hij had een zakje met blaadjes (de drugs) gekocht bij een of andere vent bij de straat en hij was zo high als de t*ring! dit was dus best wel gruwelijk grappig en het moment van de dag :P

na twee potjes gespeeld te hebben gespeeld vond ik het ook wel welletjes, heb ik mijn tanden gepoetst en ging ik naar... ik weet niet wat het voor moet stellen, maar het leek op een bed...

de volgende dag was het (te) vroeg op. ik was de eerste die buiten was, en niet lang daarna kwam de rest aankakken.

Hope, Jimmy en Stefan waren redelijk wakker, Damaris was nog half aan het slapen en Chris zat vast in zombie mode. toen we naar buiten gingen stond de taxi al op ons te wachten.

kennen jullie trouwens onze tweede auto? bijnaam het gebakje (die rode)

nou die taxi was kleiner, en we moesten er met z'n 6'en (exclusief chauffeur) in

Damaris zat voorin, Hope ook... met haar benen om de schakelpook heen... chris zat links van mij (practisch) op schoot, Stefan rechts van mij (er paste geen vel papier meer tussen) en Jimmy zat half op de bank, half tegen de deur geperst

na een anderhalf uur zo gezeten te hebben kwamen we eindelijk om kwart over 7 aan in Kitui

stefan en ik waren toen naar huis gelopen, hadden een beetje gechilled en zijn toen boodschappen wezen doen (we waren vrij die dag)

die dag hebben we ook het lekkerst gegeten van alle dagen hier tot nu toe

een maaltijd geschikt voor echte MANNEN!! we hadden ei (stefan had ei, ik aangebrandde koek (***stefan)) en worstjes (30 stuk de man!!) met mayonaise en ketchup en brood

oftewel... dat gaan we vaker doen :)

de volgende dag moesten we weer naar een school (Mulango weer) om daar de computers te repareren

deze keer hadden we een grote taxi (iedereen kreeg een eigen zitplek) (voor stefan en mij was die zitplek de klep (achterbak)).... hier aangekomen zijn we gelijk aan het werk gegaan om zoveel mogelijk computers te repareren, dit was op zich redelijk goed gelukt, en er waren maar weinig computers die het niet meer deden toen we weggingen...

een minder dingetje was dat ik me die ochtend echt beroerd voeldde (waarschijnlijk die aangebrandde koek die stefan mij voorschotelde) (stefan houdt nog steeds stug vol dat het de worstjes waren) (AKA ik had teveel gegeten) (iedereen die mij een beetje kent zou dat idee gelijk afschieten en er overheen rijden met een 16-wieler vrachtwagen)

verder in de dag voeldde ik mij weer een beetje beter en konden we pas ECHT aan de gang...

als je met ECHT aan de gang bedoelt dat je moet wachten tot de computers klaar zijn met installeren... >_<

toen we thuiskwamen was de rest er ook al, en gingen we wat boodschappen doen... ook kwamen we erachter dat het waten een klein beetje op was (geen kraanwater, geen douchewater, geen doorspoelwater etc. etc.

gelukkig is er hier ook nog de goed oude put... dus we gebruiken nu put-water om door te spoelen, te wassen (washandje en een teiltje) etc. etc.

de avond dat we boodschappen gingen doen hadden we een aantal noodzakelijke dingen gehaald die nodig zijn voor elke avond (zoals eten en water)

hierna hadden we gegeten en dat was het zo'n beetje voor die dag.

de zaterdag begon met het gebruikelijke uitslapen (tot half 10 >_<) en zijn we naar het zwembad geweest.

hier waren ze aan het wedstrijd-zwemmen... in ieder geval... dat moest het voorstellen, je gemiddelde 8 jaar oude kind zwemt ongeveer even snel als hun dat deden, twee konden niet zwemmen, en een durfde het water niet eens in te springen! >_<

nadat die 'wedstrijden' over waren sprongen wij het water in om maar eens te laten zien hoe het WEL moet

we hadden toen een paar baantjes gezwommen, op 23 manieren het water ingedoken (inclusief manieren die niet aan te raden zijn) en een groepsbommetje gedaan.

hierna gingen we gewoon een beetje in het water hangen en chillen

we hadden na een uurtje of 2 ook nog wat patat besteld (hmmmmmm... patat....) en hierna waren we terug naar huis gelopen (ong 20 min lopen)

Rick en Stefan begonnen gelijk met kokkerellen (koken) en we hadden gebakken aardappels, worstjes (helaas geen 30 de man) en een groenteprutje op. al met al was het goed te doen.

hierna was het plan om een spelletjesavond te houden, maar daar was weinig van gekomen aangezien we onze financien moestte regelen (wie is wat schuldig)

nadat we dit gedaan hadden was het onderand al 12 uur en vonden we het wel welletjes.

de volgende ochtend (zondag) begon weer met het traditionele uitslapen (weer half 10...)

hierna hadden we ontbijt op en had ik een beetje dood op de bank gezeten, na een kwartier doen waar ik heb best in ben (niets) besloot ik dat het eens tijd werd om die mount everest die in mijn kamer begon te komen maar eens op te ruimen (AKA de was doen)

dit duurde ongeveer een anderhalf uur (kan niet wachten tot ik weer thuis ben) (wasmachine.... *kwijl*) en in de tussentijd kwamen Rick, Stefan, Oscar en Donny ook weer terug van het zwembad.

een aantal leraren van onze school (het KW1C) zouden die dag aankomen in Kitui dus zijn we ook naar hun hotel gegaan om wat te drinken. het was best gezellig en ik heb ook mijn overlevingspakket ontvangen (danku pap en mam!! :D)

hierin zaten: kruiden, zonnebrand, genoeg cup-a-soup om heel afrika een week lang van te voeren en een camera (die ik met mijn stomme harses vergeten was)

hierna hadden we water gehaald bij de super-markt (begon op te raken) en gingen we uit eten omdat we gewoon geen zin hadden om te koken

toen we bij het restaurantje aankwamen hadden we eerst wat te drinken besteld (passion-juice is fucking lekker hier) en daarna hadden we gegeten (ik had beef-stew met chapati en andazi besteld) (andazi is een soort oliebol smaken ding maar dan driehoekig) (als je niet weet was een chapati is moet je wakker worden en naar mijn vorige updates kijken!)

dit smaakte mij best goed en we hadden voor ongeveer 18 euro gegeten (niet slecht voor 8 man)

gisteren (maandag dus) was ik eigenlijk van plan om mijn jubileum update (deze update dus) uit te voeren omdat ik toen een maand hier zat (ook vertrokken op 7 februari).

helaas belette een combinatie van gebrek aan stroom en andere plannen van het management mij hiervan. we moestten namelijk naar een andere school (alweer)

toen we bij die school aankwamen na een uur durende matatu (klein busje) rit begonnen we met het testen van die computers

het aantal virusen op die dingen zou zelfs anti-biotica een stapje achteruit laten zetten (ik weet alleen niet of anti-biotica werkt tegen virussen maar dat ter sprake...)

we hadden dus naar 2 uur testen het idee om alle computers daar maar opnieuw te installeren.

dit ging alleen niet omdat de school per se office 2003 op hun computers wildde hebben en wij die CD niet hadden (en die van hun kapot was) (*zucht*)

wij hebben daar dus niet heel erg veel uit kunnen voeren omdat we gewoon niet wistten wat er aan de hand was. (*zucht 2*)

het voordeel was wel dat we diezelfde dag weer naar huis konden (de planning zei dat we daar 2 dagen zouden blijven) in andere woorden... ik kan nu deze update schrijven =D

toen we thuiskwamen zat de rest al op ons te wachten en was het eten ook al bijna klaar

we hadden rijst met stukjes vlees en een groenteprutje (witte bonen, tomaat, mais, etc.)

daarna ging iedereen maar wat doen (film kijken, nintendo DS'en, boek lezen etc.)

dat is het weer zo'n beetje voor de afgelopen week...

nu naar de bonus-content!! :D

mijn impressies van Kenia etcetera!!

het eerste wat je opvalt hier is het verkeer, niet alleen zit er minimaal het dubbele aantal passagiers dan aangeraden in elke auto, er zijn hier gewoon GEEN verkeersregels!! (niet gek dus, dat verkeersongevallen #1 doodsoorzaak is hier.)

in Nairobi (de hoofdstad voor mensen die hun huiswerk niet hebben gedaan) rijden ze gelukkig over de verkeerde kant van de weg (terwijl er ander verkeer aankomt), over de stoep (trottoir voor de kakkers) (terwijl er voetgangers lopen en draaien ze hun auto even tijdens een file

dit is ook de enige plek waar ik ooit geweest ben waar je zee-ziek kunt worden in een auto...

de wegen zijn zo slecht dat zitten in een vliegtuig in het midden van een sneeuw/bliksem/hagel-storm met maar een vleugel terwijl het wordt aangevallen door een peleton bazookas lijkt op een ritje in de nederlandse internationale trein (je weet wel... diegene met een bed)

als je dat niet meeteld valt ook het vuilnis op... in plaats van nette vuilnisbakken, en zo nu en dan een flesje langs de weg, liggen er hier vuilnisbelden langs de weg... als iemand iets weg moet gooien (flesje, of kapot bankstel... maakt niet uit.) word dat gewoon langs de weg gedumpt om daar lekker verder te rotten.

voor de rest zijn veel mensen hier hartstikke aardig, sommige zijn alleen op je geld uit (kuch kuch marktlui kuch kuch) maar andere zijn hartstikke behulpzaam etc.

er zijn natuurlijk ook mindere momenten, niet lang geleden liep Laura achteraan na een miscommunicatie door ons.ze werd toen gepakt door een of andere dronken gozer, het resultaat was dat Rick die vent van haar af moest duwen.

de prijzen van veel dingen zijn ongeveer vergelijkbaar als die in nederland, vooral electronica

van andere dingen, zoals normale boodschappen is de prijs weer een stuk lager (een flesje cola kost hier 23 cent)

de sfeer zit er in de groep nog goed in. het lijkt erop dat iedereen het goed naar zijn zin heeft en geen spijt heeft hier te komen.

natuurlijk missen we thuis wel (een beetje) maar dat valt te verwachten na een maand.

mijn verwachting is dat de komende 2,5 maanden sneller zullen gaan dan de eerste, al is het maar omdat het (uiteindelijk) toch routine begint te worden

dingen die ik mis van thuis zijn natuurlijk jullie =).. maar ook wat andere luxe's die je hier gewoon niet hebt maar thuis voor lief neemt.

de mogelijkheid om gewoon een glas water uit de kraan te drinken heb je hier niet, evenals de mogelijkheid om een lekkere douche te nemen (de douche die we hier hebben heeft alleen koud water en een pis-straaltje) (en dat alleen als er water is)

ook moet bijna alles met de hand. we lopen iedere dag 15 minuten heen en terug om boodshappen te doen, afwas doen we met de hand, en kleren wassen gaat met een emmer water met sop en een waslijn... geweldig toch? die goede oude tijd (NIET)

aan de andere kant is het toch wel lekker om back to basic te zijn. het laat je toch wel meer waarderen wat je thuis allemaal hebt.

dit was het weer zo'n beetje voor deze update (ik heb hier nu 2 uur zitten schrijven!)

nouja... in ieder geval, groeten uit de rimboe, en tot over 2,5 maand!! =D

Reacties

Reacties

Ine

leuk geschreven Mick!!
het vervolg komt zeker morgen ;)

Ine

grapje ;);)
Mick......Wat een super leuk verslag.
Hier waren we echt aan toe.
We zien jullie al helemaal voor ons hoe jullie leventje daar verloopt.
Als je thuis bent zal je alles wel weer waarderen (warme douche met een flinke straal, stroom en internet, een koelkast en kelder vol met eten, en iemand die voor je wast en kookt)
We zijn supertrots op jullie dat jullie met zijn allen
een groep vormen, voor elkaar zorgen en ook problemen bespreekbaar maken. ga zo door.
Veel succes en plezier en tot de volgende up-date

xx Ine

mandyy

FOTOUPDATEEE

Edwin

Zieljte, ik krijg bijna medelijden met je, een lekkere vakantie, goed eten en dagelijks wandelen en fitness. Het kan niet beter. Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat, ook, dat het zo goed met de andere in de groep.
Groetjes, Edwin

Oma

geen wonder dat jij je niet lekker voelde na het eten van 30 worstjes.Hoe koken jullie trouwens?Ik neem aan dat het niet op gas of electriciteit is.en de was,kun je die wel goed schoon krijgen? Groeten opa en Oma.

Berta

Hé Mick, wat een lekker uitgebreid verslag. Ik lees natuurlijk ook vergelijkbare dingen bij Stefan...maar ook soms dingen waar hij op dat moment even niet aan denkt en jíj weer wel..grappig hoor!
En natuurlijk...zo te horen is het vaak behoorlijk behelpen, maar ..het lukt ook ...en jullie hebben het nog steeds gezellig met elkaar. En ...het is zoals het is en daar moet je het tóch mee zien te doen de komende 2,5 maand. Maar dat gaan jullie maken!! En eenmaal thuis komt al die luxe weer heerlijk....dat is dan ook weer snel gewoon ...denk ik. Maar je weet dan uit ervaring ook...dat het met minder toch ook wel kan!
Veel succes verder...geniet: van elkaar, al je cup-a-sup, heerlijk je bekende fototoestel en... van alles wat je maar op je pad tegenkomt!
groetjes en blijf gezellig schrijven...tot de volgende keer!
Berta (moeder v. Stefan)

Peter

Hoi Maat,
Het is heerlijk om weer een giga uitgebreid bericht van jou te krijgen. Je blijft een aparte schrijfstijl houden, die het lezen van jou berichten wel aangenaam maakt. Als die cupasoup aanslaat in Afrika, wil ik natuurlijk wel aandelen in jullie onderneming. Hier gaat alles op rolletjes. De carnaval is weer voorbij en was weer een beregezellig. Leuke optochten met een paar goede wagens en de rest onzin, maar wel veel vertier. Ma en ik gaan zometeen naar een buitenkeuken kijken, zodat ik jou eens goed kan verwennen als je weer terug in Elshout bent. Dat wordt dus een lekker stukje vlees met een koud flesje bier of zo. Ik ben misschien niet helemaal thuis in de afkortingswereld, maar wat betekend AKA???
Gisteren ben ik samen met Tim naar de Beekse bergen geweest, waar we het toch zeker 3 uur hebben volgehouden. Geen shows, geen boottocht, wel een voorruitvandeautolikkende giraf. Die klodders hebben we als aandenken vaar mama op de ruit laten zitten. Even een (echt) frietje gegeten en daarna nog even winkelen in Den Bosch. We zijn ongeveer om 10 uur vertrokken en waren om 15 uur weer thuis. Goed hè!!!
Zo ongeveer alle vrienden en bekenden en de rest van Nederland wil weten hoe het met je (jullie) gaat. Ze zijn allemaal benieuwd naar jullie belevenissen, dus geef ik iedereen die maar wil jullie site door. Misschien dat je dus een keer een berichtje krijgt van iemand die je helemaal niet kent. Niet schrikken dus!!!
Ik ga er voor nu maar mee stoppen, want ik heb weer voldoende klets in dit berichtje gezet.
Houd je taai en ga maar lekker zo door. Veel plezier en blijf goed op elkaar letten,

groetjes en knuffels enz. enz. enz.
Peter

Nonkel geert

Hoi kerel, het lijkt wel Brabant? Ook allemaal van die rare mensen.
Ik zou daar maar niet teveel geld uitgeven want voor een euro kan je in Nederland wel een halve pint kopen. Wat een luxe! Pas je wel op met van die blaadjes
Waarop je kan kauwen. Heb ik vroeger ook gedaan en dat is nooit meer goedgekomen. Je kunt beter kauwen op een vers bot van een leeuw (oei, dat had ik niet mogen zeggen van onze vegetariërs.
Hier alles goed. Vandaag moest Wouter zijn eindwerk presenteren over 'het bruin worden van de appel'.Was erg leuk. Misschien moet ie dit komen uitleggen op die scholen die jij bezoekt. En Jannes is vakkenvuller geworden bij de Dirk van de broek. Hij verdient 2,80 euro per uur. Dat zijn 14 ontbijten in Kenia.
Nog even wat tussenresultaten in het voetbal. PSV - Glasgow 0-0.
Doe ze daar allemaal de groeten en hou je taai!

Mick

Hoe koken jullie trouwens?Ik neem aan dat het niet op gas of electriciteit is.

op gas, we hebben een gasfles bij het tankstation gehaald

En de was, kun je die wel goed schoon krijgen?

ja hoor, dat gaat redelijk goed :P (duurt alleen wel lang)

Ik ben misschien niet helemaal thuis in de afkortingswereld, maar wat betekend AKA???

Also Known As (ook bekend als)

Hoi kerel, het lijkt wel Brabant? Ook allemaal van die rare mensen.

zegt de Belg...
(waarom laten belgen altijd een lege fles in de koelkast staan?)

Wies

Zal ik dan ook maar weer een berichtje terug sturen, anders valt je aantal weer zo laag uit deze keer? En dat nadat je al die moeite hebt gedaan om je niet te vervelen en zo'n super lang stuk te schrijven.....

Onze stukjes worden blijkbaar ook gelezen, want je reageert eindelijk terug op onze vragen! Wij voelen ons af en toe ook hetzelfde als jou hoor! Mijn vragen zijn trouwens nog steeds niet beantwoord. En de roep om foto's blijft maar bestaan! Je hebt je fototoestel nu toch?
Gelukkig kun je af en toe een wasje doen of een boodschap (waarvoor je dan 15 min. moet lopen; hebben ze daar geen fietsen?) anders was het leven helemaal "boring".
Wat doe je ondertussen als de PC's geïnstalleerd worden? Ik neem aan dat je niet drie uur lang naar een computerscherm zit te staren? Kun je dan de school of de omgeving niet bezichtigen? Of je neemt die fiets mee en sluit de dynamo aan zodat je wat meer stroom kunt genereren???? (De tip van het jaar!!)
Al met al, we lezen je stukjes met plezier, maar blijven wachten op die foto's van jou, die OMG foto's hebben we nu wel gezien.... ;-)

Groetjes Wies

PS komt de clou van die mop ook nog?
PPS we hebben maar een andere oppas ingeschakeld, aangezien je toch niet reageert
PPPS We hebben een mega prijs gewonnen met de optocht!

Mick Waarts

Ik neem aan dat je niet drie uur lang naar een computerscherm zit te staren? - jawel... (leuk joh... ICT)

Kun je dan de school of de omgeving niet bezichtigen? - je moet erbij blijven bij een installatie, voor het geval er iets fout gaat, of je verder kan werken

Of je neemt die fiets mee en sluit de dynamo aan zodat je wat meer stroom kunt genereren???? - we hebben geen fiets, gaan we ook niet kopen (70 euro omgerekend)

P.S er komt even radiostilte van deze kant uit, het regenseizoen begint te komen en gaat de stroom waarschijnlijk vaak uitvallen, ik zit de komende tijd ook weinig op het ICC (mijn werkplek)

groeten, mick

angelique pulles

hoi mick
goed bezig daar!!
wat zul jij straks thuis genieten van alle luxe, vooral een goed bed, wc en douch,
ja en bij ons valt de stroom zomaar niet uit, wat hebben we het toch goed!!
hier alles oke
met jullie pa en ma carnaval gevierd
jullie ma heeft weer prima soep gemaakt, en verder lekker bier en veel jutter gedronken
ja en jullie ma een keer uit de lamp gehaald na een fles jutter......( grapje)
en jullie pa heeft ons al uitgenodigd voor het openen van de nieuwe buitenkeuken, dus je bent alvast gewaarschuwd!!
maar alles oke hier in drunen en elshout
en geniet er nog maar ff van daar in afrika
groetjes tinus en angelique

Ine

Ha kale
Is dit de voorbereiding op je rimboe tocht van morgen naar de dammenbouwers.
Hopelijk regent het nog niet en kunnen jullie veel doen zodat de dam op tijd af komt.
Veel plezier succes bij de dam, werk ze en de groeten aan iedereen.
Ine

Ine

ps ik heb al een paar foto's gekregen van Ineke. Ik zal ze op de site zetten dan kan de rest ook meegenieten van je kale koppie.

Morgen ga ik bij Ineke jouw foto's ophalen. Ik ben (net als iedereen) superbenieuwd naar jouw foto's.
Ineke was zeer aangenaam verrast over hoe goed jullie voor elkaar zorgen en dat jullie zo'n gezellige groep zijn. Leuk om te horen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!