Mijn stage in Kenia

het afgelopen weekend en maandag/dinsdag

afgelopen weekend zijn verschillende leraren (+ aanhang) van het lab-team langsgekomen.

de dag dat ze langskwamen hadden we ons huisje SUPERnetjes opgeruimd en ons allemaal zo netjes mogelijk gekleed (not!)

we hebben de leraren toen opgehaald en zijn wezen eten bij een eet-tentje in de stad.

hierna waren ze even naar ons huisje wezen kijken en hebben we allemaal complimentjes gekregen over hoe netjes het er uit zag =D

we hadden ook afgesproken om met zijn allen naar cafe Bavaria te gaan om iets te gaan eten die avond.

we hadden dus 3 taxi's laten komen om ons (13 man) daarheen te brengen.

helaas pastte we er niet allemaal in dus moest er iemand in de klep (je mag een keer raden wie dat was) (TIP: die andere 12 waren het niet).

het was daar reuze gezellig en de sfeer hing er goed in. ook de service was op en top! (we hoefdde maar 3 uur op ons eten te wachten!!)

toen we dus eindelijk ons eten op hadden om half 11 vonden we het ook wel welletjes en gingen we weer allemaal naar huis (raad eens wie er weer in de klep mocht) (TIP: weer niet die andere 12)

we hadden nog een paar kaartspelletjes gedaan in het huisje en toen zijn we naar bed gegaan.

de planning was om de volgende dag eerst lekker uit te slapen. helaas was dat niet gelukt omdat IEMAND *kuchkuchAdriaankuchkuch* zijn wekker aan had laten staan en toen naar buiten was gelopen. stefan en ik waren op dat moment dus minder blij...

het gaf mij wel de mogelijkheid om lekker (NOT!!) de was te doen (zonder wasmachine, droogtrommel, strijkijzer etc. etc. etc.

dus een ton pakken, zeep erin en HOPPA!! (dat is dus niet plezant...)

hierna zijn we met de groep boodschappen gaan doen omdat we weer hadden afgesproken dat de leraren (+ aanhang) nu bij ons zouden komen eten.

we hadden rijst met groente en worstjes dus we hadden goed gegeten :)

eergisteren (maandag) hadden we zoveel te doen op het ICC... daar word je bang van

we hadden onze computer opgestart, elkaar aangekeken, en toen zitten brainstormen wat we nou in ****'s naam konden doen en zijn we nergens opgekomen... ik heb alleen wat documentatie bijgewerkt... intersante dag dus

de dag daarna was veelbelovender. het was de bedoeling dat we naar een school zouden gaan om een contract voor te leggen, en daarna de computers te repareren daar.

eerst moesten we er zien te komen... de bedoeling was om met de Matatu (klein busje) te gaan. maar we kwamen eerst langs een taxi. de rit was... interesant...

we zaten redelijk krap (met 5 man in een taxi voor 4) toen er nog een vreemde vent voorin kwam zitten... dit was niet zo heel vreemd, als je niet meetelt dat ik ook al voorin zat, en die vent niet de chaufeur was (hij zat met de schakelpook tussen zijn benen). dit was dus best krap

eenmaal op de school aangekomen hadden we een meeting met de principal (directeur) en hadden we het contract voorgelegd, hierna gingen we de computers repareren

of niet...

het moment dat we begonnen met het fixen van computers hield de stroom het voor gezien en konden we dus niet doen. we hadden toen dus de computers schoongemaakt (er zaten harde schijven los, en Stefan en Jimmy hadden larven (!!!) gevonden)

na twee uur wachten hadden we het ook wel gezien en zijn we weer terug gegaan

de terugreis was niet heel veel beter, stefan zat achter in de klep maar ik zat weer met een van de buddies voorin. krrrrap dus.

dat was het wel weer zo'n beetje...

veel plezier in nederland en ik zie jullie over precies 3 maanden :)

P.S elke gift van Cup A Soup, kruiden en drank zou zeer op prijs gesteld worden :D :P

Ine

Hoi Mick

Wat een superleuk verslag :)
gezellig om te lezen.
Hopelijk is het bij de volgende scholen beter.

xx mam

Oma

Hoi.Mick.Fijn dat we weer iets gehoord hebben.We kijken er iedere dag naar uit.Een leuk verslag heb je geschreven.Ga zo door.groetjes opa enOma.

tiny en angelique

hoi mick
goed bezig hoor!!
wat een superstage, geniet er maar van.
wij genieten van je verslagen en foto's, en blijven je volgen.
groetjes tiny en angelique