Mijn stage in Kenia

De afgelopen week

de afgelopen week hebben we redelijk veel gedaan

afgelopen donderdag zijn we wederom naar een school gegaan om een contract voor te leggen en daar computers te repareren.

de rit ernaartoe was redelijk comfortabel (vergeleken met die van dinsdag) iedereen had zelfs z'n eigen stoel! (min of meer)

eenmaal daar aangekomen was onze baas (Hope) naar de directeur gegaan om het contract voor te leggen etc. (wij waren buiten aan het wachten en voelde ons als dierentuindieren). hierna moestten we de computers gaan repareren. dit was opzich niet zo heel moeilijk, maar wel hard werk. aangezien sommige monitoren (dat zijn dus beeldschermen voor de jan-joopen) niet werkte op sommige computers (ik hoop dat jullie wel weten wat dat zijn...). het vreemde was dat diezelfde monitoren (zie hierboven voor uitleg...) wel werkte op een andere computer... dat was dus weer het wtf momentje van de dag (nee ik ga niet uitleggen wat wtf betekend) (Geen world terrorist foundation in ieder geval). ook hadden sommige computers een redelijk geavanceerd virus (hij stond er... maar toch weer niet) dus dat was even zoeken voordat we die computers schoon(er) hadden (ja ik weet dat schooner geen goed woord is... shut it!)

we hadden daar ook twee(!!) keer eten gekregen... een keer kregen we brood met boter (BAH!!) en de andere keer sakuma-wiki (soort mix van spinazie, sla en shit (gezond)) Ugali (deeg met water) en earpel (aardappelen) daarna hadden we nog wat computers gefixed (of proberen te fixen) en zijn we naar huis gegaan.

vrijdag was een rustige(re) dag. we hadden 's ochtends erg weinig te doen maar die middag hadden we wel een meeting met heel SASOL

de baas, CEO, leider (koning als je eengevoel hebt voordramatiek) van SASOL had een speech gegeven en we hadden daar nog wat gegeten (hetzelfde als de dag ervoor)

de bouw-dammers (bijnaam voor de dam-bouwers) moestten nog even terug voor een of andere reden en wij stonden weer te wachten.

het duurde dan ook precies 3,256 seconden voordat er 17 kinderen met wijde ogen naar die blanken stonden te staren... laura vond het een goed idee om er tussen te gaan staan en foto's te laten maken...

daarna kwam er ook nog politie naar een winkeltje (om iets te kopen ofso) maar het verschil was dat zij in plaats van een walter p5 pistool een G3 aanvalsgeweer hadden, deze droegen ze ook rustig over hun schouder naar binnen... leuk... die afrikaanse landen! :D

die zaterdat waren we het stadje ingelopen en hadden we wat boodschappen gedaan.

Stefan en Rick hadden met onze buurman afgesproken dat hij ons zou helpen met het maken van een echt Keniaans gerecht.

nadat we 3 dagen achter elkaar ongeveer hetzelfde hadden gegeten gingen we weer naar binnen, hadden wat spelletjes gedaan etc. etc. allemaal REUZEgezellig

op zondag (gisteren) kwam Rick op het GEWELDIGE *kuchkuchkuch* idee om even een uurtje te gaan wandelen, ik had niet zo'n zin om mee te gaan, maar de rest ging ook dus fuck it... ik ging ook mee...

na 1,5 uur wandelen, nog niet omgedraaid, en met mijn shirt praktisch in mijn huid gesmolten vond ik het wel welletjes en zijn Adriaan en ik teruggegaan naar het huisje, hier had ik water over mijn shirt gegooid en die weer aangetrokken, en een halve tube zonnebrandcreme over mijn handen en oren gesmeerd want die zijn nu zo verbrand als de t*****. Rick is nu dus een paar plaatsen naar onderen geschupt op mijn lijst met meest favoriete mensen :P

nadat zijn na een uur of 3/4 ook weer terugkwamen waren we gaan eten bij een cafetje

ik had chapati (soort pannekoeken) met vlees besteld (ik kreeg baksteen met vlees) en de rest friet (ze kregen gekookte aardappel)

we zijn het er dus over een dat we daar niet meer gaan eten...

daarna hadden we nog snel wat boodschappen gedaan (water was bijna op) en zijn we weer naar huis gegaan...

dat was het wel weer zo'n beetje

mzzl!!!

P.S maar 3 reacties op het vorige verhaal!? komop mensen ik schrijf dit niet voor jan-doedel!!

Reacties

Reacties

Tante Hanny

Heej Mick,

Weer een lekker uitgebreid verslag van jou. Leuk om te lezen. Sommige dingen zie ik helemaal voor me. Jij vertelt vaker over een contract voorleggen, wat houdt dat in? En tja, dat ze inAfrika weer andere virussen hebben dan bij ons dat had je wel kunnen verwachten natuurlijk! ;) hier was de stemming dit weekend opperbest: Heracles heeft met 6-1 gewonnen van Vitesse. volgen jullie daar nog wat Nederlands nieuws of niet? hoop dat het lukt om door te gaan daar met jullie goeie werk. Is de zonnebrand al een beetje geblust? Veel groeten van de wulfjes uit Twente

Peter

Hoi Maat, we beginnen je toch zo onderhand wel een beetje te missen hier in Elshout. Wel iedere keer fijn om weer een uitgebreid verslag van jou te lezen. Zijn we weer op de hoogte. Jij wandelen?? Loop even naar de dokter voor wat zonnesteektabletten of zo. Kunnen jullie magen al dat onbekende voedsel wel verdragen?
Als dat niet zo is, hoef ik de details niet te weten.
Je hebt er nu inmiddels drie weken opzitten en de tijd gaat best wel snel. Trouwens een uitdaging om al die computerproblemen op te lossen, of dat in ieder geval te proberen.
Nog veel plezier en werk ze enz. enz.
Ook namens Mama en Tim een dikke kus en de groeten.
Peter

Giely

Hee Mick,

heb weer met plezier je verslag gelezen en ik blijf je volgen, hoor.

oma

hallo Mick,heb je soms liever de spaghettini van Oma dan al dat vieze eten?dan zul je toch nog een paar maandjes moeten wachten.Maar met al die bijzondere belevenissen enervaringen geloof ik dat jullie het daar wel zolang volhouden.Groeten Opa enoma.

Rob en Hanny

Alles wordt gelezen Ook al sturen we geen bericht
(en kan "ooit" tegen je gebruikt worden. Zie de berichten van je vader.
Eenmaal weer thuis zul je waarschijnlijk iedere zondag, min of meer vrijwillig ;-) met papa, mama en Tim aan de hand een wandeling door het mooie Elshout gemaakt worden.....)

groetjes Rob en Hanny

Jan Doedel.

Joehoee!!! je schrijft voor mij :D
en voor het geval dat je nog niet door hebt wie ik ben zal ik je nog een clou geven....

ZET JE BESTE BEENTJE VOOR, ZING HET LAAG EN LUID IN KOOR. STAMPEN WIJ VOORBIJ GA MAAR GOU OPZIJ. WANT EEN OLIFANT LOOPT DOOR :D
HUP 2. 3. 4. 1. 2. HUP 2. 3. 4

Wies

Inderdaad, we lezen alles, maar de reactie van "We blijven je volgen, ga vooral zo door!" is ook al bijna iedereen geschreven, dus dat is dan alleen maar meer van hetzelfde. Dat lijkt me voor jou ook niet zoveel toevoegen... ;-)
Ik was wel eens benieuwd hoe de winkels er daar uitzagen? Heb je daar een soort kleine supermarktjes waarin je alles kunt kopen, of moet je naar van die markt kraampjes waar ze b.v. groenten en fruit hebben?

Wies

Als het je om het aantal berichtjes gaat, dan is dat natuurlijk makkelijk te vergroten door allemaal van die korte onzin berichtjes te sturen?.....

Wies

En dan nog maar één..... ;-)

Wies

Maar ik denk niet dat dit is wat je bedoelt?

Wies

Wat is de leeftijd van de kinderen die op die scholen zitten?

Wies

Dat zijn dan toch al weer 12 reacties! Wel een iets betere score dan vorige keer!

Wies

Ik zit verlegen om een oppas voor a.s. zaterdag. Heb je tijd? Of ga je zelf ook carnavallen?

Wies

Had je nog een fototoestel kunnen scoren op Schiphol??? We merken er niet veel van ;-) (Hint, hint...) Of moeten we steeds naar de site van Stefan om wat van je verbrandde koppie te zien?

Wies

Het nadeel van zoveel reacties deze keer, is dat je de volgende keer maar moet zien dat je er weer zoveel krijgt. Dat kan nu alleen maar tegenvallen...

Mick

je snapt natuurlijk dat dit ook weer tegen je gebruikt kan gaan worden niet? :P

Gr. Mick

P.S mandy... ik snapte in de eerste 0,5 seconden al dat jij het was :P

Peter

Hoi maat,
Maar weer even een berichtje uit d'n Elshout. We zijn hier bezig met de voorbereidingen voor de carnaval. De hele groep komt weer naar ons om zich vol te stouwen met soep en broodjes frikandel, om daarna de kelder leeg te drinken. Gaat niet lukken want ik heb genoeg in huis. Verder zijn er een hoop zakjes cup-a-soup naar jullie onderweg en ook wat kruiden. Ik blijf het iedere keer maar weer tegen iedereen vertellen hoe geweldig trots ik op jou (jullie) ben door dit te gaan doen.Hebben jullie inmiddels al kunnen genieten van een buitendouche in de regen, of wordt het zwembad jullie vaste wasplaats?
Geniet maar lekker van het weekend en ik kijk weer reikhalzend uit naar je volgende bericht.
Veel, allemaal dingen die je toch niet wil lezen en horen,
Peter

Berta

Hé Mick,
Wat jullie daar allemaal meemaken...van de ene school naar de andere. Jullie kunnen je lekker nuttig maken.
Al die andere manieren. En niet te vergeten het tempo.
Met z'n allen in een auto gepropt, mooie w.c.'s die niet gebruikt kunnen worden omdat er geen water is. Mensen die je nakijken, kinderen die achter je aan lopen, alles is zo anders. Wel heel interessant om eens mee te maken en te zien, dat dit ook bestaat.
We vinden het nog steeds erg leuk om dingen van jullie te horen, hoor...ondanks deze wat late reactie.
Ook onze week was goed gevuld en dan is het Stefan die eerst een berichtje krijgt.
Maar we kijken weer uit naar je volgende schrijfsel.
Een gezellig weekend met elkaar, zoek wat gezellige carnavalskrakers op op de computer en GENIET!

groetjes Berta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!