Mijn stage in Kenia

de afgelopen paar weken

het waren een paar hectische (internetloze) weken hier dus ik zal maar bij het begin beginnen

vorige week zijn we weer naar Riverside geweest. dit keer gingen we maar met 11 man in een taxi dus het pastte makkelijk ^^

toen we daar aankwamen hadden we weer wat pilsjes op en de dansvloer op! dit keer waren er ook twee (van het vrouwlijke geslacht) die met mij wildde dansen :P

omdat dansen hier meestal gewoon shuren betekend, die die vrouwkes bepaald niet lelijk waren vond ik dit ook niet zo heel erg erg (hehehe) ^^

een paar uur (en liter bier) later zijn we ook weer naar huis gegaan om bij te slapen

de volgende dag hadden we het lekker rustig aan gedaan, en besproken wat we wildde gaan doen tijdens de vakantie (de planning komt dalijk, nu was alleen nog wat we wildde doen)

ik had daarna ('s avonds dus...) nog een was gedraaid (een wasje kun je het niet noemen) (ik mis de wasmachine) en toen ook weer naar bed.

de dag erop (maandag) (bleh) zijn stefan en ik weer aan het documenteren gegaan... ja we moeten toch iets op het ICC. dinsdag hadden we ook maar weer gedocumenteerd... erg interesant was dat niet dus...

woensdag leek het er al meer op! we gingen namelijk naar Nairobi (hoofdstad)!!! yaay!! :D

we moeten namelijk onze visum verlengen... deze gaat maar tot 7 mei (wij blijven tot 22) (23 ben ik pas terug... geen zorgen ik kom niet in eens een dag eerder... jullie hoeven het laatste 'mick is nog niet thuis feestje' niet te verzetten)

toen we bij dat gebouw aankwamen waar dat moest echter... bleek dat dat pas een paar dagen van te voren kon... (leuk dat we dat ook te horen kregen... want iedereen wist dat gewoon...) we waren toen maar naar ons hotelletje (bush house) gegaan, en daarna snel wat te eten gaan halen...

toen we echter een betere blik op onze kamer wierpen... bleek dat er een bed te weinig was... dus Rick, Stefan en Laura lagen allemaal in een twee-persoons bed... (Rick lag alleen)

toen bleek dat waar wij snel wat eten gingen halen een snackbar met hamburgers etc. was echter... hadden wij daar maar gelijk een maaltijd van gemaakt... je mag natuurlijk geen half werk leveren he... (dat vonden wij ook heel erg)

nadat we daar allemaal een menu op hadden (hmmmmmm...) gingen we weer terug naar het bush-house waar we (trommelgeroffel) een afspraak hadden met sammy (een of andere vent die vakanties regelt) om onze (twee keer raden) ... (fout!) ... (DING DING DING!!!) onze vakantie te regelen!! :D

de planning is nou als volgt...

donderdag 5 mei -> naar Nairobi voor visum... vrijdag 6 mei -> naar Tsavo east voor Safari zaterdag7 mei -> dag safari in Tsavo east zondag 8 mei -> halve dag Safari en reis naar Malindi maandag 9 mei -> reis naar Lamu dinsdag 10 mei -> boottocht in Lamu woensdag 11 mei -> reis naar Malindi donderdag 12 mei -> duiken!! :D vrijdag 13 (OH NOES!! VRIJDAG DE 13E!!!) mei -> snorkelen zaterdag 14 mei -> reis naar watamu (of zoiets) en de ruines van ghedi (of zoiets) zondag 15 mei -> reis naar mombasa maandag 16 mei -> city trip in mombasa dinsdag 17 en woensdag 18 mei -> chillin like a villain in mombasa donderdag19 mei -> chilling in mombasa, en daarna met de trein naar Nairobi (nachtrein) vrijdag20 mei -> chillen in Nairobi zaterdag 21 mei -> naar 14 falls (dat zijn 14 watervallen goed zo!! :)) en Carnivore ($25 voor onbeperkt struisvogel, giraffe en kamelenvlees eten) zondag 22 mei -> klaarmaken voor vertrek naar huis maandag 23 mei -> warme douche, heel erg veel frikandellen, kroketten, kaas-soufles en alles wat op deze site staat persoonlijk navertellen omdat jullie niet hadden opgelet!! >:( (terwijl jullie de smoes vertellen dat jullie gewoon geintereseerd zijn) (A)

(dat laatste staat niet op de planning van de vakantie... maar wel op de persoonlijke planning)

nou dat word de vakantie dus :) zat te doen!! :D

donderdag (ja want daar waren we gebleven, vorige week donderdag) gingen we lekker statten (schrijf je dat wel zo? stadden staat raar... of is het stadten??)

we zijn naar twee grote winkelcentra geweest... eerst West Gate Mall.. waar je heel veel A-merken (Puma, Nike, Samsung, Adidas, SONY) had. maar ook een Nakomatt (denk Makro) (denk 55' breedbeeld 3D tv's van $5000 naast de ketchup)

hier waren we best lang gebleven... want Laura had hier de snoep/chips/nootjes/chocolade-afdeling gevonden. hier hadden we best een tijdje rondgelopen tot het noodlot toe-sprong...

HONGER!!!

gelukkig! had ik op de plattegrond (die daar handig hing) gezien dat er een pizza-tent was (daar moet je natuurlijk wel op letten!) hier sjeeste we dus heen om lekker PIZZA!!! :D te eten

die pizza was focking lekker!! ik zweer het was echt een gruwelijk lekker pizza met lekker veel spek en ham en worstjes en vlees en kaas en hij was gewoon gruwelijk lekker.

en dat was nog maar de eerste punt! de tweede punt was nog lekkerder! met ook lekker veel kaas en vlees en ham en spek.

oh en dan de derde punt! met lekker veel kaas en vlees en spek en ham en tomatensaus!

en dat had je de vierde punt nog niet geproeft! OOH dat was echt gewoon een stukje hemel! met kaas en worst en ham en spek... ok ik hou nou op

maar die pizza was wel lekker... vooral die 6 punt... die had lekker veel kaas en *krijg tik tegen achterhoofd*

OK OK!!

nadat we pizza hadden gegeten (die super lekker was) (met kaas en *kijkt achterom*) uuh...

gingen we weer door de winkels kijken.

dit is wat ik gekocht heb...

een nieuwe pet (PUMA) (de oude viel uit elkaar), een nieuwe riem (ook PUMA) en een setje voor mijn computer (muis, blue-tooth ontvanger, USB-hub etc.) en een ijsje (een bolletje was 200 shilling... dus ik dacht... ok das duur, ik neem maar een bolletje... achteraf bleek dat een bolletje het equavalant (ofzo) is van 4 bolletjes in nederland... niet zo heel erg dus...

niet echt heel veel dus maar het was wel gezellig

daarna zijn we nog naar een tweede winkelcentrum geweest die iets minder luxe was (er was een winkel die illegale films verkocht...) (>_<) en hier zijn we niet zo heel lang gebleven

die avond had Adriaan de kokkin geholpen met het koken... en hij weet nu hoe je chapati's moet maken :) dit is tot niet zo grote spijt van de rest van ons :)

vrijdag gingen we weer terug naar Kitui, maar onderweg waren we bij *geen flauw idee* gestopt om souveniers te kopen (yaay!!)

daar hadden ze echt gruwlijk mooie beeldjes van hout!!

ik had daar ongeveer 4 beeldjes en 2 maskers gekocht... schade... ongeveer 22 euro ^^

je hoort mij niet klagen :)

zaterdag hebben we niet zo heel veel gedaan... we zijn even de stad in geweest en dat was het voor de meeste...

maar niet voor mij :)

ik was nog samen met Jelle, Rick, Donny en Peter (de buddy) wezen stappen bij twee clubs. namelijk club envy (jelle wildde hier heen om voetbal te kijken...) (waar trouwens een geniaal bord hing!) (men: no shirt, no service woman: no shirt, free drinks) waar we wat hadden gedronken en gedanst (ook hier had ik met een vrouw gedanst... maar aangezien degene van de week hiervoor hier 4 tot 5 keer inpastte was ik hier minder blij mee en maakte ik snel dat ik wegkwam (wel vriendlijk natuurlijk... geen nut om haar gevoelens te kwetsen) (ook al was het een nijlpaard)

hiernaa gingen we nog naar river-side... omdat hier een dans-wedstrijd werd gehouden.

dat was best lache om naar te kijken... een gast kon echt gruwelijk goed dansen (hij had ok gewonnen) hij deed namelijk een keer the moon-walk, draaiende handstand op een hand en maakte het af met een salto. (het was best grappig dat de hele tijd gasten kwamen en geld in zijn broek stopte) xD

toen de wedstrijd was afgelopen had ik nog even met Peter (de buddy) gepooled (afgemaakt) en gedanst (ook hier werd ik belaagd door een walrus dus dat duurde niet zo heel erg lang)

rond half 4 zijn we naar huis gegaan en gelijk naar bedje toe

de volgende dag eergisteren (zondag) had ik flink uitgeslapen... het was de bedoeling dat ik de was ging doen... maar daar kwam nix van aangezien de hele waslijn volhing... (dat is knap aangezien ik met 'waslijn' een web van 20 lijnen bedoel...)

ook vonden we het een goed idee om met de jongens (de bouw-dammers) uit eten te gaan omdat hun dinsdag weg zouden gaan.

hier hadden we ook niet heel erg vervelend gegeten... eerst had ik lekker bier besteld (Bavaria 8.6) (hint hint) (PAP HAAL DIE AUB ALS IK THUIS KOM!!) en een Salade (tomaat, paprika, ham en sla) (toch nog wat gezonds op deze 3 maanden)

daarna had ik nog een pilsje (Bavaria 8.6) (hmm... lekker) en een bord spaghetti... en een bord friet :)

het eten was dus niet egt heel erg vervelend :)

gisteren (maandag) zijn Stefan en ik begonnen aan ons Final report. we verwachtte er ongeveer 2 weken mee bezig te zijn... maar gisteren zijn we al ongeveer op een kwart gekomen... >_<

dat gaat dus redelijk snel (moeten we dalijk weer wat zoeken om ons mee bezig te houden) (waarschijnlijk lessen maken ofso)

ook zijn we een tijdje bij de jongens gaan zitten... want ja, het is wel de laatste avond dat ze er waren.

rachel en ik waren ook aan de beurt om te koken (kon ik weer m'n was niet doen) en we waren op een heel erg vervelend idee gekomen... patatje oorlog met kip-worstjes!!! :D

we hadden dus zelf friet gemaakt.. gefrituurd (in een gewone pan) en sate-saus gemaakt (de mayonaise hadden we gewoon gekocht)

ook hadden we nog een groente-prutje (witte bonen in tomaten-saus met mais en wortel)

laten we zeggen dat er geen klachten over het eten kwamen die avond :)

vandaag zijn stefan en ik weer bezig met ons final report... als wel als deze update :P

dus dat was het wel zo'n beetje

als er tot dan geen update komt... fijne witte donderdag, fijne goede vrijdag, fijne pasen, en aan de ouders van stefan... gefeliciteerd met jullie zoon

nouja... mazzel, de ballen en tot ziens!! :D

P.S DIE PIZZA WAS FUCKING LEKKER MET KAAS EN HAM EN SPEK EN VLEES EN...

Reacties

Reacties

Mick

ik zie nou dat de tab-knop niet werkt... dus de planning van de vakantie moet je even uit-puzzelen... srry voor het ongemak ^^

PS... antwoord op de vraag van wies (vorige verhaal) ja ze staan het toe... anders waren wij (de nederlanders) waarschijnlijk ertussen gesprongen...

PSS DIE PIZZA WAS ECHT... HMMMMM

Wies

Hey Mick, even over die pizza: hoe smaakte die? Dat was vast wel lekker zo na al die chapati's???

Ine

he maat

och och die pizza.
Wat een verhaal weer haha. Je weet ons weer lekker te vermaken.

Als jullie nou niks te doen hebben kunnen jullie je gewoon bezig houden met up-dates schrijven en alle vragen beantwoorden van iedereen. ;) dat vinden wij hier helemaal niet erg.

De laatste loodjes jongens.... Nog even een paar weekjes werken en dan genieten van de welverdiende vakantie.
Wat een super vakantie krijgen jullie zeg.... geweldig...
ik ben jaloers en zou zo meewillen.

EN.......GEEN INTERNET.........!!!!
Dit moet voor jullie ICTers toch wel het ergste zijn wat je kan overkomen. Hopelijk is het weer snel hersteld.
Wel een goede les in ........GEDULD HEBBEN.........
Daar zijn wij niet zo goed in in tegenstelling tot de Kenianen.

Doen ze in Kenia ook iets aan witte donderdag, goede vrijdag en pasen. Aangezien ze daar katholiek zijn.
Zijn jullie tweede paasdag vrij??

Wij krijgen volgens de weerberichten een prachtig weekend met meer dan 20 graden (is het nu ook al ;) ) en wij gaan natuurlijk met z'n allen BBQen bij ons in de tuin.

Jullie ook fijne dagen en tot de volgende up-date.

xx Ine

Pa

Hoi maat,

Wat heb je weer een geweldig verhaal geschreven. Het doet een mens goed om zoiets te lezen en ik lig regelmatig in een deuk.
Die vakantie deie jullie gaan houden ziet er echt wel goed uit. Volgens mij gaan jullie zo ongeveer alles doen wat daar bezienswaardig en leuk om te doen is.
Wat stom, dat verhaal over dat visum. Maar ja, weer wat geleerd.
Ik ben er inmiddels nog niet uit hoe het met je geld zit, maar stuur maar een berichtje hoeveel, dan maak ik het over.
Ik hoor je hier nu denken "hé, de jackpot is in beeld"
DUS WEL NORMAAL HÈ.
Ik zal zorgen dat jouw geliefde bier in huis is en ook de rest van je verlanglijst. We zullen er een mooi
vreetenzuipfestein van maken.
Moet ik ook nog een corpulente afrikaanse regelen om te schuren, of heb je daar wel genoeg van?
Ik hoop voor jullie dat je die laatste 2à3 werkweken goed doorkomt en je jezelf nuttig kunt maken.
GENIET ER MAAR LEKKER VAN.

groetjes en een kus van Pa

ine

Hee Maat

Jullie laatste weekend in Kitui.....

GENIET ERVAN!!

dikke xx pa en ma
groetjen van Tim

berta en Frans

Hé Mick,

Even een apart berichtje op je eigen weblog:

Voor jullie allen ... een hele fijne en mooie vakantie!!!!!
én... tot ziens !!!!!

groetjes Berta en Frans

Ine

Hoi Mick

Nog een fijne laatste dag.

WIJ WENSEN JULLIE EEN SUPERGAVE, MOOIE, GEZELLIGE VAKANTIE!! ;)

Jullie hebben het verdiend.

groetjes en een dikke X
Peter Ine Tim

angelique

hoi mick
een hele fijne vakantie nog!!!
geniet ervan , je hebt hem echt verdiend
groetjes tinus en angelique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!